- Vores overordnende pædagogiske mål stemmer overens med Kerteminde Byskoles værdier og tager således som i skoletiden udgangspunkt i at børnene er forskellige, har forskellige kompetencer og forskellige måder at lære, lege og arbejde på.
- Sociale kompetencer udvikles i fællesskab med andre mennesker i venskaber, grupper og kulturer. Social kompetence er empati, evne til tilknytning og sociale færdigheder. Social kompetence er nøglen til fællesskabet, hvor børnene har mulighed for at udfolde sig – i leg, i samarbejde med andre om at løse opgaver og realisere drømme.
- Børnene kan regne med at pædagogerne støtter børnene i at danne venskaber og lærer hvordan man kommer med i og er en del af en gruppe.
- Vi bestræber os på at give børnene rammer, som støtter udvikling og med mulighed for at udfordre sig selv i forskellige aktiviteter og dermed give jeres barn et godt fundament, som det kan tage med sig ud i andre sammenhænge og i fremtiden.
mål og indholdsbeskrivelse danner baggrund for en systematisk og regelmæssig refleksion og vurdering af praksis med efterfølgende justeringer.
Kerteminde kommune har valgt at vi arbejder med de samme 6 læreplanstemaer som på dagtilbudsområdet. Det handler om følgende temaer;
- Sprog
- Naturen og naturfænomener
- Kulturelle udtryksformer
- Krop og bevægelse
- Personlige kompetencer
- Sociale kompetencer
Temaerne falder fint i tråd med det pædagogiske arbejde og undervisning i indskolingen. Der skabes således broer både til pædagogikken i daginstitutionsområdet og undervisningspædagogikken i folkeskoleloven.
Dokumenter